This page has found a new home

Tänk om försäkringskassans handläggare hade kunnat reglerna på sina fem fingrar....?!

Blogger 301 Redirect Plugin margin:0; padding:20px 10px; text-align:center; font:x-small/1.5em "Trebuchet MS",Verdana,Arial,Sans-serif; color:#333; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; } /* Page Structure ----------------------------------------------- */ /* The images which help create rounded corners depend on the following widths and measurements. If you want to change these measurements, the images will also need to change. */ @media all { #content { width:740px; margin:0 auto; text-align:left; } #main { width:485px; float:left; background:#fff url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_main_bot.gif") no-repeat left bottom; margin:15px 0 0; padding:0 0 10px; color:#000; font-size:97%; line-height:1.5em; } #main2 { float:left; width:100%; background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_main_top.gif") no-repeat left top; padding:10px 0 0; } #main3 { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/rails_main.gif") repeat-y; padding:0; } #sidebar { width:240px; float:right; margin:15px 0 0; font-size:97%; line-height:1.5em; } } @media handheld { #content { width:90%; } #main { width:100%; float:none; background:#fff; } #main2 { float:none; background:none; } #main3 { background:none; padding:0; } #sidebar { width:100%; float:none; } } /* Links ----------------------------------------------- */ a:link { color:#258; } a:visited { color:#666; } a:hover { color:#c63; } a img { border-width:0; } /* Blog Header ----------------------------------------------- */ @media all { #header { background:#456 url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_top.gif") no-repeat left top; margin:0 0 0; padding:8px 0 0; color:#fff; } #header div { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_bot.gif") no-repeat left bottom; padding:0 15px 8px; } } @media handheld { #header { background:#456; } #header div { background:none; } } #blog-title { margin:0; padding:10px 30px 5px; font-size:200%; line-height:1.2em; } #blog-title a { text-decoration:none; color:#fff; } #description { margin:0; padding:5px 30px 10px; font-size:94%; line-height:1.5em; } /* Posts ----------------------------------------------- */ .date-header { margin:0 28px 0 43px; font-size:85%; line-height:2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#357; } .post { margin:.3em 0 25px; padding:0 13px; border:1px dotted #bbb; border-width:1px 0; } .post-title { margin:0; font-size:135%; line-height:1.5em; background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_arrow.gif") no-repeat 10px .5em; display:block; border:1px dotted #bbb; border-width:0 1px 1px; padding:2px 14px 2px 29px; color:#333; } a.title-link, .post-title strong { text-decoration:none; display:block; } a.title-link:hover { background-color:#ded; color:#000; } .post-body { border:1px dotted #bbb; border-width:0 1px 1px; border-bottom-color:#fff; padding:10px 14px 1px 29px; } html>body .post-body { border-bottom-width:0; } .post p { margin:0 0 .75em; } p.post-footer { background:#ded; margin:0; padding:2px 14px 2px 29px; border:1px dotted #bbb; border-width:1px; border-bottom:1px solid #eee; font-size:100%; line-height:1.5em; color:#666; text-align:right; } html>body p.post-footer { border-bottom-color:transparent; } p.post-footer em { display:block; float:left; text-align:left; font-style:normal; } a.comment-link { /* IE5.0/Win doesn't apply padding to inline elements, so we hide these two declarations from it */ background/* */:/**/url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_comment.gif") no-repeat 0 45%; padding-left:14px; } html>body a.comment-link { /* Respecified, for IE5/Mac's benefit */ background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_comment.gif") no-repeat 0 45%; padding-left:14px; } .post img { margin:0 0 5px 0; padding:4px; border:1px solid #ccc; } blockquote { margin:.75em 0; border:1px dotted #ccc; border-width:1px 0; padding:5px 15px; color:#666; } .post blockquote p { margin:.5em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments { margin:-25px 13px 0; border:1px dotted #ccc; border-width:0 1px 1px; padding:20px 0 15px 0; } #comments h4 { margin:0 0 10px; padding:0 14px 2px 29px; border-bottom:1px dotted #ccc; font-size:120%; line-height:1.4em; color:#333; } #comments-block { margin:0 15px 0 9px; } .comment-data { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_comment.gif") no-repeat 2px .3em; margin:.5em 0; padding:0 0 0 20px; color:#666; } .comment-poster { font-weight:bold; } .comment-body { margin:0 0 1.25em; padding:0 0 0 20px; } .comment-body p { margin:0 0 .5em; } .comment-timestamp { margin:0 0 .5em; padding:0 0 .75em 20px; color:#666; } .comment-timestamp a:link { color:#666; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .paging-control-container { float: right; margin: 0px 6px 0px 0px; font-size: 80%; } .unneeded-paging-control { visibility: hidden; } /* Profile ----------------------------------------------- */ @media all { #profile-container { background:#cdc url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_prof_bot.gif") no-repeat left bottom; margin:0 0 15px; padding:0 0 10px; color:#345; } #profile-container h2 { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_prof_top.gif") no-repeat left top; padding:10px 15px .2em; margin:0; border-width:0; font-size:115%; line-height:1.5em; color:#234; } } @media handheld { #profile-container { background:#cdc; } #profile-container h2 { background:none; } } .profile-datablock { margin:0 15px .5em; border-top:1px dotted #aba; padding-top:8px; } .profile-img {display:inline;} .profile-img img { float:left; margin:0 10px 5px 0; border:4px solid #fff; } .profile-data strong { display:block; } #profile-container p { margin:0 15px .5em; } #profile-container .profile-textblock { clear:left; } #profile-container a { color:#258; } .profile-link a { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_profile.gif") no-repeat 0 .1em; padding-left:15px; font-weight:bold; } ul.profile-datablock { list-style-type:none; } /* Sidebar Boxes ----------------------------------------------- */ @media all { .box { background:#fff url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_side_top.gif") no-repeat left top; margin:0 0 15px; padding:10px 0 0; color:#666; } .box2 { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_side_bot.gif") no-repeat left bottom; padding:0 13px 8px; } } @media handheld { .box { background:#fff; } .box2 { background:none; } } .sidebar-title { margin:0; padding:0 0 .2em; border-bottom:1px dotted #9b9; font-size:115%; line-height:1.5em; color:#333; } .box ul { margin:.5em 0 1.25em; padding:0 0px; list-style:none; } .box ul li { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_arrow_sm.gif") no-repeat 2px .25em; margin:0; padding:0 0 3px 16px; margin-bottom:3px; border-bottom:1px dotted #eee; line-height:1.4em; } .box p { margin:0 0 .6em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { clear:both; margin:0; padding:15px 0 0; } @media all { #footer div { background:#456 url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_top.gif") no-repeat left top; padding:8px 0 0; color:#fff; } #footer div div { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_bot.gif") no-repeat left bottom; padding:0 15px 8px; } } @media handheld { #footer div { background:#456; } #footer div div { background:none; } } #footer hr {display:none;} #footer p {margin:0;} #footer a {color:#fff;} /* Feeds ----------------------------------------------- */ #blogfeeds { } #postfeeds { padding:0 15px 0; }

9 februari 2011

Tänk om försäkringskassans handläggare hade kunnat reglerna på sina fem fingrar....?!

I dagarna har jag varit sjukskriven i 6 veckor och äntligen är jag snart igång och jobbar...

Men några pengar har jag ännu inte fått från försökringskassan trots att jag pratat med fyra handläggare och två speciallister. Anledningen till att det har blivit så här är att jag är ett så svårt fall och handläggarna vet inte hur de ska utreda mig. Dessutom har två av dem inte förstått svenska tillräckligt bra så att vi har kunnat kommunicera via telefon. Speciallisterna har kunnat sina regler och med de är jag helt överens. Men de beslutar inte utan säger enbart hur fall ska hanteras och rådger handläggarna. Och eftersom handläggarna fortfarnade inte riktigt förstår reglerna trots att både specillister och jag försökt förklara blir det inget beslut på mig... Lite kompetensutveckling för försäkringskassans personal vore nog bra...

Hur går det annars för mig då?

Jo, på måndag är det läkarbesök och jag antar att jag får plocka stöveln då. Eftersom jag haft så ont i ledbanden av att hålla dem orörliga har jag fuskat denna veckan och kört ganska mycket av med stöveln här hemma. Benet känns stadigt och bra även om jag haltar ännu, men jag är fortfarande svullen och vissa tidpunkter på dagen när jag varit i rörelse är det fortfarande bedrövligt svullet. Så jag hoppas på att få behålla stöveln för att ha utomhus, att få på en känga eller sko känns inte riktigt aktuellt ännu. Dessutom är jag väldigt öm och känslig i området runt ärret. Bara att dra en strumpa över är plågsamt så smärtar det. Känns konstigt att just detta moment gör så ont när jag inte har ont när jag går. Kanske har det att göra med att kroppen ännu inte anpassat sig till skruvarna på insidan? Inte aktuellt för en peeling direkt även om huden runt ärret är både torr och fnasig :o).

Jobba from tisdag tror jag dock ska funka fint! Här hemma går jag ju hyffsat och som jag skrev ovan hoppas jag få behålla stöveln för utomhusaktiviteter. Med den går jag både fritt och bra nu så det borde gå jättebra.

Men jag längtar... Till dagen då man kan slänga benen över sängkkanten utan att stretcha, tänja och vicka. Till dagen då jag kan promenera och röra mig obehindrat med barnen ute... Det känns drygt, samtidigt som jag är så oändligt lycklig över att bo i Sverige där man får sitt ben hopskruvat och lovord om att detta kommer att bli bra. Det är inte illa det!!


Ärret med prickarna efter de 16 stygnen.

Etiketter:

5 kommentarer:

Klockan 9 februari 2011 kl. 23:11 , Blogger äppelblomman sa...

Åh aj aj... Men va fasen ska det vara så svårt för FK att förstå??? Mankanske skulle bli handläggare själv o röra runt lite i den där grytan så att de blir lite ordning o reda på det där stället!
Hoppas att de kommer gå bra för dej att jobba!
Kram k

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 08:13 , Blogger Lina sa...

Men usch vad otäckt det ser ut :-(
Vad har du hittat på med ditt ben? Jag har ju inte läst bloggen så länge så jag har inte riktigt koll...
Ja försäkringskassan är tyvär oftast en bunke nötter!! Det har vi fått erfara sen Engla blev sjuk...

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 08:43 , Blogger Bloggande 4barnsmamma sa...

Hoppas det ordnar sig till det bästa för DIG!
Kram!

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 12:25 , Blogger kattiiiiss sa...

Hoppas att FK snart får tummarna loss. Jag har haft mycket med dom att göra och har tyvärr inga bra erfarenheter...

Ditt ärr läker fint tycker jag. Det ser bra ut.
Kram

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 20:58 , Blogger Fru N. sa...

Karolin - Jadu, människor som kan arbeta självständigt utan att behöva hjälp från deras speciallist konstant är nog vad de behöver ;o).

Lina - Jåg åkte lite skridskor och fastnade med taggarna i isen, trillade och bröt benet. Men eftersom jag trodde foten var stukad och gick på den i tre dagar trillande nederdelen av benet ner i foten så jag fick opereras... Kan tänka mig att ni har ett otyg med FK. Hört av vänner till mig som har sjukt barn att det finns ett tak på antal VAB-dagar om året. Galet :o(!

Kaatzi - Trist att höra att även du har negativa upplevelser :o(. Ja, såret läker fin fint! Skönt! MEn jag är så förbenat öm och svullen än. Men det hör säkert till...

Kram på er!

 

Skicka en kommentar

Om du vill lämna ett litet avtryck som visar att du hälsat på hos mig blir jag väldigt glad! ♥♥♥

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida