This page has found a new home

Tomten säger att en V70 inte ryms i säcken så jag får ta saken i egna händer... Som om att mina händer kan rymma en bil!?!?

Blogger 301 Redirect Plugin margin:0; padding:20px 10px; text-align:center; font:x-small/1.5em "Trebuchet MS",Verdana,Arial,Sans-serif; color:#333; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; } /* Page Structure ----------------------------------------------- */ /* The images which help create rounded corners depend on the following widths and measurements. If you want to change these measurements, the images will also need to change. */ @media all { #content { width:740px; margin:0 auto; text-align:left; } #main { width:485px; float:left; background:#fff url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_main_bot.gif") no-repeat left bottom; margin:15px 0 0; padding:0 0 10px; color:#000; font-size:97%; line-height:1.5em; } #main2 { float:left; width:100%; background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_main_top.gif") no-repeat left top; padding:10px 0 0; } #main3 { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/rails_main.gif") repeat-y; padding:0; } #sidebar { width:240px; float:right; margin:15px 0 0; font-size:97%; line-height:1.5em; } } @media handheld { #content { width:90%; } #main { width:100%; float:none; background:#fff; } #main2 { float:none; background:none; } #main3 { background:none; padding:0; } #sidebar { width:100%; float:none; } } /* Links ----------------------------------------------- */ a:link { color:#258; } a:visited { color:#666; } a:hover { color:#c63; } a img { border-width:0; } /* Blog Header ----------------------------------------------- */ @media all { #header { background:#456 url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_top.gif") no-repeat left top; margin:0 0 0; padding:8px 0 0; color:#fff; } #header div { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_bot.gif") no-repeat left bottom; padding:0 15px 8px; } } @media handheld { #header { background:#456; } #header div { background:none; } } #blog-title { margin:0; padding:10px 30px 5px; font-size:200%; line-height:1.2em; } #blog-title a { text-decoration:none; color:#fff; } #description { margin:0; padding:5px 30px 10px; font-size:94%; line-height:1.5em; } /* Posts ----------------------------------------------- */ .date-header { margin:0 28px 0 43px; font-size:85%; line-height:2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#357; } .post { margin:.3em 0 25px; padding:0 13px; border:1px dotted #bbb; border-width:1px 0; } .post-title { margin:0; font-size:135%; line-height:1.5em; background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_arrow.gif") no-repeat 10px .5em; display:block; border:1px dotted #bbb; border-width:0 1px 1px; padding:2px 14px 2px 29px; color:#333; } a.title-link, .post-title strong { text-decoration:none; display:block; } a.title-link:hover { background-color:#ded; color:#000; } .post-body { border:1px dotted #bbb; border-width:0 1px 1px; border-bottom-color:#fff; padding:10px 14px 1px 29px; } html>body .post-body { border-bottom-width:0; } .post p { margin:0 0 .75em; } p.post-footer { background:#ded; margin:0; padding:2px 14px 2px 29px; border:1px dotted #bbb; border-width:1px; border-bottom:1px solid #eee; font-size:100%; line-height:1.5em; color:#666; text-align:right; } html>body p.post-footer { border-bottom-color:transparent; } p.post-footer em { display:block; float:left; text-align:left; font-style:normal; } a.comment-link { /* IE5.0/Win doesn't apply padding to inline elements, so we hide these two declarations from it */ background/* */:/**/url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_comment.gif") no-repeat 0 45%; padding-left:14px; } html>body a.comment-link { /* Respecified, for IE5/Mac's benefit */ background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_comment.gif") no-repeat 0 45%; padding-left:14px; } .post img { margin:0 0 5px 0; padding:4px; border:1px solid #ccc; } blockquote { margin:.75em 0; border:1px dotted #ccc; border-width:1px 0; padding:5px 15px; color:#666; } .post blockquote p { margin:.5em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments { margin:-25px 13px 0; border:1px dotted #ccc; border-width:0 1px 1px; padding:20px 0 15px 0; } #comments h4 { margin:0 0 10px; padding:0 14px 2px 29px; border-bottom:1px dotted #ccc; font-size:120%; line-height:1.4em; color:#333; } #comments-block { margin:0 15px 0 9px; } .comment-data { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_comment.gif") no-repeat 2px .3em; margin:.5em 0; padding:0 0 0 20px; color:#666; } .comment-poster { font-weight:bold; } .comment-body { margin:0 0 1.25em; padding:0 0 0 20px; } .comment-body p { margin:0 0 .5em; } .comment-timestamp { margin:0 0 .5em; padding:0 0 .75em 20px; color:#666; } .comment-timestamp a:link { color:#666; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .paging-control-container { float: right; margin: 0px 6px 0px 0px; font-size: 80%; } .unneeded-paging-control { visibility: hidden; } /* Profile ----------------------------------------------- */ @media all { #profile-container { background:#cdc url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_prof_bot.gif") no-repeat left bottom; margin:0 0 15px; padding:0 0 10px; color:#345; } #profile-container h2 { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_prof_top.gif") no-repeat left top; padding:10px 15px .2em; margin:0; border-width:0; font-size:115%; line-height:1.5em; color:#234; } } @media handheld { #profile-container { background:#cdc; } #profile-container h2 { background:none; } } .profile-datablock { margin:0 15px .5em; border-top:1px dotted #aba; padding-top:8px; } .profile-img {display:inline;} .profile-img img { float:left; margin:0 10px 5px 0; border:4px solid #fff; } .profile-data strong { display:block; } #profile-container p { margin:0 15px .5em; } #profile-container .profile-textblock { clear:left; } #profile-container a { color:#258; } .profile-link a { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_profile.gif") no-repeat 0 .1em; padding-left:15px; font-weight:bold; } ul.profile-datablock { list-style-type:none; } /* Sidebar Boxes ----------------------------------------------- */ @media all { .box { background:#fff url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_side_top.gif") no-repeat left top; margin:0 0 15px; padding:10px 0 0; color:#666; } .box2 { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_side_bot.gif") no-repeat left bottom; padding:0 13px 8px; } } @media handheld { .box { background:#fff; } .box2 { background:none; } } .sidebar-title { margin:0; padding:0 0 .2em; border-bottom:1px dotted #9b9; font-size:115%; line-height:1.5em; color:#333; } .box ul { margin:.5em 0 1.25em; padding:0 0px; list-style:none; } .box ul li { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_arrow_sm.gif") no-repeat 2px .25em; margin:0; padding:0 0 3px 16px; margin-bottom:3px; border-bottom:1px dotted #eee; line-height:1.4em; } .box p { margin:0 0 .6em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { clear:both; margin:0; padding:15px 0 0; } @media all { #footer div { background:#456 url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_top.gif") no-repeat left top; padding:8px 0 0; color:#fff; } #footer div div { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_bot.gif") no-repeat left bottom; padding:0 15px 8px; } } @media handheld { #footer div { background:#456; } #footer div div { background:none; } } #footer hr {display:none;} #footer p {margin:0;} #footer a {color:#fff;} /* Feeds ----------------------------------------------- */ #blogfeeds { } #postfeeds { padding:0 15px 0; }

10 december 2011

Tomten säger att en V70 inte ryms i säcken så jag får ta saken i egna händer... Som om att mina händer kan rymma en bil!?!?

Sa jag att jag önskade en ny bil i julklapp??

Ja, eftersom jag inte tror på tomten (eftersom jag råkar veta att det är min man som klär ut sig med ansiktsmask i silikon och förvrängd röst...) måste jag inom en månad köpa ny bil. S T O R S U C K!! Alltså inom en snar framtid var planen. Inte riktigt Nu när bilen skulle in på lagning och bara fixas lite light. Att bli dömd till så omfattande reparationer fanns inte i våra tankar och bilen är inte värda de pengarna... för oss (ska jag kanske tillägga).

I veckan som gick var jag billös i tre spännande dagar. Vid ett par tillfällen har jag åkt med en kollega. Jag var lite lätt orolig för att han skulle glömma mig så jag påminde honom om att jag skulle åka tre gånger och så hade jag planerat att skicka ett sms samma morgon. Vad händer? Jo Ture vaknar tjugo i fyra och vi snurrar ungefär 142 varv i sängen tills dess att min mobil ringer 05.30. Eftersom jag då är vaken stänger jag av klockan... Och lyckas somna!! Vaknar en kvart innan jag ska bli hämtad och lyckas samla ihop mig hyfsat.

En gång hämtade min far mig. Eftersom han inte har varit i hålan jag arbetar i på många år kom han till utsatt plats en timma innan bestämd tid. Lagom för att hinna titta på lokalbefolkningen på Konsum, konstatera att mjölken kostar 1,50kr mer där än på Ica och för att inventera skogen. Sedan körde han mig hem i 50km/h för att hinna med att titta på omgivningarna och berätta om hur det var på den tiden när det gick järnväg genom byn och han åkte iväg med husflyttarna. Avlämnad på skolan lyckades jag hämta barnen på skola och förskola och gå med dem hem (alla gåendes) eftersom Lars inte hade fått lämna en vagn på förskolan samma morgon (säkerhetsgrej..). Väl hemma bjöd vi in oss till grannen där vi blev bjudna på välförtjänt kaffe och underbara lussekatter. Sju barn lekte så sansat det bara går och Elis sprang ett nakenvarv för att underhålla (måste få honom att sluta med detta..).

Vid ett par tillfällen skjutsade min man mig och styrde om halva dagen för min skull... Och i fredags åkte jag slutligen hem en halvtimma för tidigt med grannen efter att jag telefonterroriserat honom via sms och samtal halva dagen.

I veckan väntar det fyra och en halv dags arbete, därefter operation på fredag. Spännande att se vad det är för upplevelser som väntar på mig denna veckan...!!! Sedan tar jag jullov i T R E (3!!!) veckor :o). När jag börjar jobba igen MÅSTE jag ha en bil igen. Så jag känner mig en aning jagad.

Valet står mellan Passat och Volvo V70. Vad säger ni? Ris? Ros?


- Posted from my iPhone

Etiketter:

4 kommentarer:

Klockan 11 december 2011 kl. 02:43 , Anonymous Sanna sa...

SV: Tack så mycket, och ja det blir faktiskt julkorts bild. Dock skickar jag inte många julkort men ett par stycken blir det till släktingarna i alla fall.

Kram Sanna

 
Klockan 11 december 2011 kl. 11:19 , Blogger Livet som spanare sa...

Haha! Dagens skratt när jag läste om dej å din pappa! :) Men jag förstår paniken i att inte ha nån bil.. Jag röstar ju så klart på Passat! Min e kanon trots att den gått 23000 mil! Man måste ge sin bil lite kärlek och komplimanger Linda! Då är dom trogna måånga år! Johan säjer att Passat är billigare på allt! Å att man inte ska köpa en Volvo efter 06 för dom bara havererar.. ;)
Lycka till på fredag!! //Kram Anna

 
Klockan 11 december 2011 kl. 18:14 , Anonymous Anonym sa...

Hej!
Jag har varit inne och läst på din fina sida - tack. Vill passa på att tipsa dig om barnpsykolog Hans Nyströms blogg där han svarar på frågor och tipsar om positivt bemötande av barn.
Hälsar
Anna

 
Klockan 11 december 2011 kl. 18:55 , Blogger Tanja sa...

Hej! Just nu är det en tävling igång där du kan vinna fin fint presentkort:) kika gärna in:) hej hej

 

Skicka en kommentar

Om du vill lämna ett litet avtryck som visar att du hälsat på hos mig blir jag väldigt glad! ♥♥♥

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida