This page has found a new home

VIP-erbjudande från ME & I.

Blogger 301 Redirect Plugin margin:0; padding:20px 10px; text-align:center; font:x-small/1.5em "Trebuchet MS",Verdana,Arial,Sans-serif; color:#333; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; } /* Page Structure ----------------------------------------------- */ /* The images which help create rounded corners depend on the following widths and measurements. If you want to change these measurements, the images will also need to change. */ @media all { #content { width:740px; margin:0 auto; text-align:left; } #main { width:485px; float:left; background:#fff url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_main_bot.gif") no-repeat left bottom; margin:15px 0 0; padding:0 0 10px; color:#000; font-size:97%; line-height:1.5em; } #main2 { float:left; width:100%; background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_main_top.gif") no-repeat left top; padding:10px 0 0; } #main3 { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/rails_main.gif") repeat-y; padding:0; } #sidebar { width:240px; float:right; margin:15px 0 0; font-size:97%; line-height:1.5em; } } @media handheld { #content { width:90%; } #main { width:100%; float:none; background:#fff; } #main2 { float:none; background:none; } #main3 { background:none; padding:0; } #sidebar { width:100%; float:none; } } /* Links ----------------------------------------------- */ a:link { color:#258; } a:visited { color:#666; } a:hover { color:#c63; } a img { border-width:0; } /* Blog Header ----------------------------------------------- */ @media all { #header { background:#456 url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_top.gif") no-repeat left top; margin:0 0 0; padding:8px 0 0; color:#fff; } #header div { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_bot.gif") no-repeat left bottom; padding:0 15px 8px; } } @media handheld { #header { background:#456; } #header div { background:none; } } #blog-title { margin:0; padding:10px 30px 5px; font-size:200%; line-height:1.2em; } #blog-title a { text-decoration:none; color:#fff; } #description { margin:0; padding:5px 30px 10px; font-size:94%; line-height:1.5em; } /* Posts ----------------------------------------------- */ .date-header { margin:0 28px 0 43px; font-size:85%; line-height:2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#357; } .post { margin:.3em 0 25px; padding:0 13px; border:1px dotted #bbb; border-width:1px 0; } .post-title { margin:0; font-size:135%; line-height:1.5em; background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_arrow.gif") no-repeat 10px .5em; display:block; border:1px dotted #bbb; border-width:0 1px 1px; padding:2px 14px 2px 29px; color:#333; } a.title-link, .post-title strong { text-decoration:none; display:block; } a.title-link:hover { background-color:#ded; color:#000; } .post-body { border:1px dotted #bbb; border-width:0 1px 1px; border-bottom-color:#fff; padding:10px 14px 1px 29px; } html>body .post-body { border-bottom-width:0; } .post p { margin:0 0 .75em; } p.post-footer { background:#ded; margin:0; padding:2px 14px 2px 29px; border:1px dotted #bbb; border-width:1px; border-bottom:1px solid #eee; font-size:100%; line-height:1.5em; color:#666; text-align:right; } html>body p.post-footer { border-bottom-color:transparent; } p.post-footer em { display:block; float:left; text-align:left; font-style:normal; } a.comment-link { /* IE5.0/Win doesn't apply padding to inline elements, so we hide these two declarations from it */ background/* */:/**/url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_comment.gif") no-repeat 0 45%; padding-left:14px; } html>body a.comment-link { /* Respecified, for IE5/Mac's benefit */ background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_comment.gif") no-repeat 0 45%; padding-left:14px; } .post img { margin:0 0 5px 0; padding:4px; border:1px solid #ccc; } blockquote { margin:.75em 0; border:1px dotted #ccc; border-width:1px 0; padding:5px 15px; color:#666; } .post blockquote p { margin:.5em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments { margin:-25px 13px 0; border:1px dotted #ccc; border-width:0 1px 1px; padding:20px 0 15px 0; } #comments h4 { margin:0 0 10px; padding:0 14px 2px 29px; border-bottom:1px dotted #ccc; font-size:120%; line-height:1.4em; color:#333; } #comments-block { margin:0 15px 0 9px; } .comment-data { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_comment.gif") no-repeat 2px .3em; margin:.5em 0; padding:0 0 0 20px; color:#666; } .comment-poster { font-weight:bold; } .comment-body { margin:0 0 1.25em; padding:0 0 0 20px; } .comment-body p { margin:0 0 .5em; } .comment-timestamp { margin:0 0 .5em; padding:0 0 .75em 20px; color:#666; } .comment-timestamp a:link { color:#666; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .paging-control-container { float: right; margin: 0px 6px 0px 0px; font-size: 80%; } .unneeded-paging-control { visibility: hidden; } /* Profile ----------------------------------------------- */ @media all { #profile-container { background:#cdc url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_prof_bot.gif") no-repeat left bottom; margin:0 0 15px; padding:0 0 10px; color:#345; } #profile-container h2 { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_prof_top.gif") no-repeat left top; padding:10px 15px .2em; margin:0; border-width:0; font-size:115%; line-height:1.5em; color:#234; } } @media handheld { #profile-container { background:#cdc; } #profile-container h2 { background:none; } } .profile-datablock { margin:0 15px .5em; border-top:1px dotted #aba; padding-top:8px; } .profile-img {display:inline;} .profile-img img { float:left; margin:0 10px 5px 0; border:4px solid #fff; } .profile-data strong { display:block; } #profile-container p { margin:0 15px .5em; } #profile-container .profile-textblock { clear:left; } #profile-container a { color:#258; } .profile-link a { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_profile.gif") no-repeat 0 .1em; padding-left:15px; font-weight:bold; } ul.profile-datablock { list-style-type:none; } /* Sidebar Boxes ----------------------------------------------- */ @media all { .box { background:#fff url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_side_top.gif") no-repeat left top; margin:0 0 15px; padding:10px 0 0; color:#666; } .box2 { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_side_bot.gif") no-repeat left bottom; padding:0 13px 8px; } } @media handheld { .box { background:#fff; } .box2 { background:none; } } .sidebar-title { margin:0; padding:0 0 .2em; border-bottom:1px dotted #9b9; font-size:115%; line-height:1.5em; color:#333; } .box ul { margin:.5em 0 1.25em; padding:0 0px; list-style:none; } .box ul li { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/icon_arrow_sm.gif") no-repeat 2px .25em; margin:0; padding:0 0 3px 16px; margin-bottom:3px; border-bottom:1px dotted #eee; line-height:1.4em; } .box p { margin:0 0 .6em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { clear:both; margin:0; padding:15px 0 0; } @media all { #footer div { background:#456 url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_top.gif") no-repeat left top; padding:8px 0 0; color:#fff; } #footer div div { background:url("https://resources.blogblog.com/blogblog/data/rounders/corners_cap_bot.gif") no-repeat left bottom; padding:0 15px 8px; } } @media handheld { #footer div { background:#456; } #footer div div { background:none; } } #footer hr {display:none;} #footer p {margin:0;} #footer a {color:#fff;} /* Feeds ----------------------------------------------- */ #blogfeeds { } #postfeeds { padding:0 15px 0; }

31 januari 2011

VIP-erbjudande från ME & I.

De flesta av er känner säkert till Me & I och dess kläder?! Själv upptäckte jag för dem hösten 2006 och sedan dess har det blivit många plagg.

Jag älskar främst deras passform eftersom mina barn är rätt slanka och vi annars har svårt att hitta bl.a. jeans som sitter snyggt. Men jag älskar också deras sätt att designa kläder med sina "all-over-print" och härliga färger. Sedan kan jag inte sticka under stol med att förskollärarn i mig söker "barniga" kläder, det vill säga kläder som inte alltid följer de traditionella könsmönsterna och som framför allt är lekvänliga. Elis älskar sin söta katttröja och Matilda diggar sina biltröjor.

Nu när Matilda har strl 128 eller ibland 134 har jag upptäckt att de vanliga kedjorna inte alltid har barnkläder i dess storlekar. Istället korta, tunna och utmanande plagg som är tänkta för barn mellan 7-16 år. Själv tycker jag att det är ganska stor skillnad mellan en sjuåring och en tonåring. Ex. i somras när jag skulle inhandla bikini till Matilda upptäckte jag att upp till strl 128 fanns hipsters och top, från strl 134 var det trekants-bh och trekants-trosa med knytband. MEN Me & I har fortfarande barnkläder i hennes storlek och det gör mig så glad!!

Hur upplever ni sortimentet i butikerna och var brukar ni handla mest?

Hur som så blev jag erbjuden ett VIP-paket från Me & I för en tid sedan. Här om dagen kom det innehållande kort som jag kan dela ut vid träff, ett paket servetter och så ett erbjudande om att få mitt favoritplagg hemskickat gratis! Ett otroligt generöst erbjudande som gjorde mig så glad! Som plagg valde jag en röd sweatjacket då jag vet hur fantastiskt bra den är. Så användbar!!

Vill ni kika på Me & I:s kläder klicka HÄR. (De har även vuxenplagg)

meandi, me & i, Me and i, Vårkollektion, våren 2011, coola barnkläder, liknar odd molly, swettisjacka, knickers, romatiska kläder, cool t-shirt

Etiketter: ,

10 kommentarer:

Klockan 31 januari 2011 kl. 22:10 , Anonymous Lisa sa...

Jag älskar Me&I. (som du kanske har noterat på mina barn. :D) Just för att de har röda kläder utan hjärtan å spets. :)

 
Klockan 31 januari 2011 kl. 23:23 , Blogger Fru N. sa...

Jag håller med dig Lisa! Rött är så fint på killarna!! Kram!

 
Klockan 1 februari 2011 kl. 06:57 , Anonymous Anonym sa...

Jag gillar Me & I men priserna är lite i värsta laget kan jag tycka. Det blir absolut en klänning eller tröja med folkbilar till Asta i sommar dock, den är ju superfin! Jag klär barnen helst i mycket färger och unisex, men ibland protesteras det. Axel som är 5 vill tex inte ha lila på sig längre, för det är en "tjejfärg" vilket gör mig lite förvånad då det alltid har funkat med alla färger förut! Jag handlar helst Plastisock till Harry som är minst. Underbara färger & kvalitét tycker jag! Sen blir det en del Lindex också, om man bara orkar leta sig förbi alla Nanne Grönvall-plagg med glitter och rosetter.

 
Klockan 1 februari 2011 kl. 08:19 , Blogger kattiiiiss sa...

Jag har köpt en del Me&I kläder till barnen genom åren. Jag något till mig själv också. Ganska dyra kläder tycker jag..

Det där med bikinin fick jag också erfara förra sommaren när jag skulle handla till Felicia. Jag blev minst sagt kokt!
Men till slut hittade jag topp och hipsterbyxor till henne. Någon trekantstopp hade hon aldrig fått ha. Det passar sig INTE på barn.

Ha en bra dag
Kram
K

 
Klockan 1 februari 2011 kl. 11:50 , Blogger Fru N. sa...

Elin - Ja det här med pojk- och flickfärger lärde sig mina barn av farfar och morfar. Fy så arg jag blev på dem ;o). Här blir det också en del Lindex eftersom de har så billiga och bra basplagg som ex tightsen och velourbyxor - ta 3 betala för 2. Sedan köper jag mycket basplagg på polarn för jag tycker att de är lätta att matcha till både Me & I och Lindex + att de måller sig fina efter många tvättar.

Kaatzi - Skönt att höra att det är fler som stör sig!! Själv trängde jag i dottern i en 128, men hade egentligen behövt större strl. Men till i år har jag fått tips om att Name It brukar ha badkläder som är bättre i modellen :o).

Kram på er!

 
Klockan 1 februari 2011 kl. 13:46 , Blogger Lina sa...

Jag handlar oxå en del me&i, gillar deras kläder och kvalite :-) Va på ett party igår men får tyvär säga att många plagg kändes för barnsliga särskilt för Engla :-( Men lite hittade jag ändå :-)
Annars handlar jag mest lindex, kappahl, polarn och molo köper det jag gillar helt enkelt :-) Tyvär har Engla och Wille oxå kommit på det här med "tjej & killlfärger" :-(

 
Klockan 2 februari 2011 kl. 13:10 , Anonymous Anonym sa...

Hittade hit idag! Härliga tavlor!!!

Kan bara instämma i alla lovord till Me&I! Speciellt min dotter, som nu närmar sig 4 och börjat bli klädmedveten, gillar deras kläder, och hon ÄLSKAR alla tryck med bilar och folkabussar! :o) Visst är priset högre än t.ex. Lindex, men så är ju också kvaliteten bättre!

Vad det gäller badkläder så blev jag lite kokt i somras... Letade då badkläder till min då drygt 3 åriga dotter. Tycker inte att man behöver ha överdel när man är 3 år gammal, men så klart fanns det ju bara tvådelat på flickavdelningen. Det kan man väl köpa ändå, behöver ju inte använda överdelen, men att ALLT hade volanger och rosetter mm gjorde mig tokig. Slutade med att hon fick ett par badbyxor från pojkavdelningen med Bamse på (som hon älskar).

 
Klockan 3 februari 2011 kl. 09:13 , Blogger Livet som spanare sa...

Ett tips från mej är Villervalla! Bra kvalité, härliga färger, och bra pris! fast finns bara upp till 128.. Men till pojkarna är det kanon!

 
Klockan 3 februari 2011 kl. 15:35 , Blogger Fru N. sa...

Skönt att jag inte är ensam om mina tankar :o)!! Tycker inte heller att de här småtjejerna behöver överdel!!

Tack för tipset Anna!! Till M är det ju kört, men till pojkarna kanske! Har nog inte köpt VV för jag hörde så mycket negativt om kvalitén när Elis föddes. Men då var de väl ganska nya och har säkert hunnit ändra mycket på de här åren! Eller hur upplever plaggen efter några tvättar? Tack!

 
Klockan 3 februari 2011 kl. 18:36 , Blogger Livet som spanare sa...

Ja tycker faktiskt det är bättre kvalite på dom tröjor/klänningar vi har från Villervalla än dom vi har från MeandI (och en del från pop..)Håller både färg och form och jag gillar att det är lite "tjockare" tyg. vet att första tröjan ja köpte till Alvin när han va typ 1 krympte lite (eller så växte han snabbt;)) men alla sen har vatt toppen!

 

Skicka en kommentar

Om du vill lämna ett litet avtryck som visar att du hälsat på hos mig blir jag väldigt glad! ♥♥♥

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida